keskiviikko 28. marraskuuta 2018

Lääkärin vittuilua lihavalle?

On ollut aika.. mielen kiintoinen viikon alku. Ensinnäkin oon nyt kuudetta päivää kuumeessa kotona, mutta tänään lääkäri otti tulehdusarvot ja ne oli 80. Meinas et siinä rajalla et onko mulla nyt ärhäkkä virus joka ne on nostanut  tonne vai joku bakteeri. Mun yskä on pahentunut sairastamisen aikana, joten päädyttiin alottaan antibiootit varmuuden vuoksi, koska alan olla aika hiton loppu tän taudin takia. En muista et olisin tällasta vuosiin kokenut! Sairastan tosi harvoin ja nyt sit näemmä iski oikeen kunnon tauti päälle.

Maanantaina mulla oli se endokrinologi koskiklinikalla Pihlajalinnassa ja se oli erikoinenn käynti. Jotenkin koko homma oli ihan pyllystä ja se jatkuu nyt edelleen. Olin vartin etuajassa mutta en saanut ilmottaudutua itsepalvelulaitteella, joten ei muuta kun järkyn pitkän jonon jatkoks asiakaspalvelutiskille. Kuumeessa ei ihan elämän parhaita kokemuksia. Pääsin kassalle just niin et ehdin tasaks lääkärille. Lääkäri katto mua, katto lähetettä ja totes vaan et "Ei tästä sulle tautia saada. Sä olet lihava ja tää johtuu siitä." Mä siihen vaan sitten et ok. Lääkäri vielä meinas et koko sokerinrasituskoe on turha, johon mä edelleen et ok sit sillekin. Olen lihava ja mulla on ongelmia. No sain lausuntoni, jotta mun leikkauslähete etenis. Mutta nyt alkaa se mielenkiintonen vaihe. Olin fiksuna ajatellut, että kun menen nyt lääkärille, niin pyydän samalla sairaslomalapun töihin, kun olen kipeä. Lääkäri lupasi sen kirjoittaa. Hän kuunteli keuhkot ja ne oli ok. Sitten lääkäri kysyi et paljon mä tartten saikkua et kauan tää mun tauti mahtaa kestää, johon kohautin hartioitani et mistä mä voin tommosta tietää. No se kirjotti mulle saikkulapun maanantaista ja tiistaista ja sain kaiken tarvittavan jotta pääsisin kotiin lepäämään. Kävin sit hoitaan maksun ja kyselin kassalla et mistä se melkein 20€ toimistomaksu mahtoi tulla (koko käynti oli siis 140€, eli lääkärin käynti oli 120€ + toimistomaksu). Hoitaja kassalla sanoi että se tulee mm. tilavuokrasta ja käytettävistä materiaaleista kuten paperi yms. Sanoin ääneen siinä et no on kylä kalliit paperit mulla kun sain kolme tulostettua paperia matkaani.

Pääsin kotiin ja hautasin laput kassin pohjalle. No tänään kun soittelin uutta lääkäriaikaa oman kunnan terveyskeskukseen uuden sairaslomalapun vuoksi, otin esille endokrinolgin kirjoittaman lapun ja vilkaisin sitä. Se näytti tältä:



Huomaako kukaan mikä lapussa mättää? Mun sairasloman syy on siis lapun mukaan lihavuus ja toissijainen poissolon syy tää mun tauti. Mä olen ihan hieman vittuuntunut ton lapun vuoksi. Saakohan lihavat sairaslomasta palkkaa ihan vaan sillä syyllä et on lihava, koska jos saa niin taidan saikuttaa loppuelämäni jos se on syy olla poissa töistä ja siitä saa rahaa.  No ei taida riittää palkan maksun perusteeksi tämä lappu. Soitin sitten Pihalajalinnaan et vaadin korjauksen tähän saikkulappuun ja sain soittoajan samalle lääkärille ensi viikon maanantaille. Tilannehan on se, että silloin saikkulappu ei enää ehdi palkan maksuun. Tai saattaa ehtiä jos haen sen, mutta maanantai-iltana mulla on menoa ja tiistai-iltanna ehkä ehtisin sen hakea, jollon saisin sen keskiviikkona palkan maksuun, mutta luultavasti silloin on jo myöhästä ja saan olla ilman kahden päivän palkkaa. JA mun mielestä on todella kohtuutonta että mun pitäisi taas maksaa siitä, että mä haen ton lapun uuden version. Eli taas bensat Tampereelle ja sitten vielä parkit. Ei mene läpi tämä homma. Mun mielipide asiasta on nyt se että toi lääkäri ei siedä lihavia ihmisiä ja ihan vittuillakseen laittoi ton diagnoosin lappuun. Ei lääkäri voi tehdä tollasta! Mun piti laittaa palautetta Pihlajalinnalle asiasta mutta ei varmaan yllätä ketään, että Pihlajalinnan palautesivut ei toimi. Pääsen kirjaamaan palautteen, mutta en saa lähetettyä sitä ja vika ei ole mun koneessa, koska kokeiltiin mun isän tabletilta samaa vielä eikä se toiminut siinäkään. Laitoin palautteen sitten suoraan Pihlajalinnan asiakaskokemusjohtajalle ja toivon todella, että hän lukee mun palautteen. Pyysin et mulle palataan asiassa puhelimitse tai sähköpostilla. Mun isä oli sitä mieltä et voisin soittaa vielä huomenna Pihlajalinnan potilasasiamiehelle jo ihan senkin vuoksi, että lääkäri ei suostunut tutkimaan sokeriavon syytä mitenkään ja myös ton saikkulapun takia.

Jotenkin tää sairastaminen ja kaikki ottaa päähän ihan sikana, ja on vielä huoli mun toimisteen asioista, kun oon poissa ja en jaksa tehdä yhtään mitään täällä kotonakaan. Positiivisena puolena nyt on se, että huomenna mun lääkäri, joka on hoitanut tätä leikkausasiaa eteen päin, soittaa mulle ja jos sit saatas se lähete viimeinkin matkaan :)

Pysykää te muut terveenä <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti